I brist på annat...

...stallde jag mig ovh bakade en choklad tårta =)
Hoppas att den duger åt folket =)
5 dl mjöl
2 tsk bakpulver
1,75 dl kakao
3 dl socker
125 g rumsvarmt smör
2½ dl mjölk
2½ dl gräddfil
3 ägg
Glasyr:

50 g mörk choklad
25 g smör
3 tsk florsocker
Gör så här:

Pensla en springform med olja eller smör
Blanda mjöl och bakpulver i en stor skål
Tillsätt kakao, socker, smör, mjölk och gräddfil
Vispa tills allt blir välblandat.
Tillsätt äggen, vispa till en pösig smet.
Häll smeten i formen. Grädda ca. 1 timme i 175c
Låt svalna ca. 10 min lägg sedan kakan på ett galler.
Glasyr

Smält choklad och smör över ett vattenbad, tillsätt florsocker tills den blir slät.
Dela kakan och lägg vispad grädde imellan.
Häll glasyren på kakan.

Kommentarer
Postat av: Linda Olsson

Den va JÄKLIGT god hörrö ;D



Puss!

2011-10-01 @ 09:24:16
URL: http://mrslindaolsson.blogg.se/
Postat av: Linda Olsson

Ja, det måste fan va nått :P Jag blev fan livrädd! Haha! O stackars kevin som ska bo däruppe ensam sen ;) Fast bättre när det finns en ordentlig vägg istället för gardinerna som fladdrar ;) haha!

Kram <3

2011-10-18 @ 22:57:44
URL: http://mrslindaolsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin

RSS 2.0